MARK – Sujuvaa ja arkea auttavaa yhteistyöstä heti alusta alkaen
“Virtuaaliassari on luotettava, ystävällinen ja täsmällinen apu arkeen. Ihania ja osaavia ihmisiä kaikki!”
Virtuaaliassarin tehtävät: Laskutus ja jäsenpalvelut hallinnon osalta
Luottamus ja brändin mukainen toiminta on yhteistyössä parasta
MARK Suomen Markkinointiliitto ry eli kotoisammin MARK on ollut suomalaisen markkinoinnin soihdunkantaja – jo vuodesta 1928. MARK auttaa markkinoijia ja markkinointihenkisiä yrityksiä menestymään ja kasvamaan tarjoamalla jäsenilleen sisältöjä, tapahtumia ja yhteisön, josta yhdenkään markkinoijan ei kannata jäädä paitsi.
MARKin hallinnosta vastasi aikaisemmin siihen dedikoitu henkilö kokopäiväisesti. Hänen lähdettyään talosta, toiminnanjohtaja päätti uudistaa hallinnon prosessit ja toimintamallit kertaheitolla. “Alusta asti oli selvää, että ulkoistamme osan hallinnosta. Kun prosessit oli saatu uudistettua, löytyi selkeät osa-alueet kumppanille”, kertoo MARKin toiminnanjohtaja Sanna Laakkio. Aiemmin on apua ostettu tuntiperusteisesti tilitoimistolta, mutta muuten on kaikki hallinnon rutiinit hoidettu omin voimin.
Sujuvaa ja arkea auttavaa yhteistyöstä heti alusta alkaen
Paitsi että Virtuaaliassari tekee MARKille laskutusta ja hoitaa jäsenpalvelun hallinnon töitä, oma assari auttaa myös järjestömaailmasta tutun sesonkiluontoisen ruuhkan hallinnassa vuoden alussa. “Yhteistyö on sujunut erittäin hyvin, luottamus syntyi heti ensimmäisestä tapaamisesta. He osasivat heti alusta asti kertoa, millaiset prosessit toimii ja mitkä ei sekä miten voivat hoitaa joitain hallinnon osia end to end omilla tunnuksillaan”, kiittelee Laakkio. Virtuaaliassarilla oli jo valmiiksi kokemusta myös MARKin toimintaympäristöstä ja käytetyistä järjestelmistä. Yhteistyö alkoi siis sujuvasti ja helpotti arkea heti alusta lähtien.
Oma assari on myös helpottanut toiminnanjohtajan omaa työkuormaa. “Tämä on helpottanut arkeani aivan mielettömästi! Pystyn toki hoitamaan hallinnollisia asioita, mutta ne eivät missään nimessä ole vahvuusalueellani”, Laakkio selvittää. Kuten moni muukin asiakas myös MARK haluaa keskittyä olennaiseen hallinnon rutiinien sijaan.
Oma aika kannattaa suunnata tuottaviin tehtäviin
Laakkio suositteleekin Virtuaaliassarin palveluita kaikille sellaisille organisaatioille, jotka haluavat keskittyä enemmän oman liiketoimintansa tuottavuuden kasvattamiseen tai liiketoiminnan kehittämiseen. Hän myös jatkaa: “Meillä on nyt inhouse assistenttikin apuna ja saamme Virtuaaliassarin yhteistyön avulla suunnattua hänen aikaansa enemmän asiakaspalveluun ja myyntiin.”
Laakkion mukaan parasta yhteistyössä on se, että asiakas voi luottaa Virtuaaliassariin ja siihen, että he toimivat asiakkaan brändin mukaisella tavalla. “Virtuaaliassari on luotettava, ystävällinen ja täsmällinen apu arkeen. Ihania ja osaavia ihmisiä kaikki!”
Sanna Laakkio, toiminnanjohtaja
Suomen markkinointiliitto ry